onsdag 27 februari 2013

VÅRKÄNSLOR

Fler än jag som får vårkänslor ????

Det märks - överallt - surr i luften! Allt vänder ansiktet mot solen,  värmen , ljuset!

Sol i 3dagar fåglarna kvittrar

De är inte bara jag som  märker av våren. Katterna verkar medvetna om att det
om några dagar är mars-månad.

Så nu börjar det bli bråttom.  Bråttom på kattfronten.
Här krävs det nu insatser för att inte förtrippla kattpopulationen på våran gata.

Pellesarna blev ju kulknippsade under stort pådrag från början då de kom till  detta hus.

Veterinären: Du BÖR nog ha på läderhandskar på dig om du ska hålla honom när jag lägger sprutan.
Jag(korkat): Nä, de behövs inte. Han är så go mot mej

Veterinären lägger sprutan
jag (fortfarande korkat). Se där, såg du så snäll och go han var

Veterinär: Mhm......... se upp!
Pelle2 förvandlas till ett vilddjur med jättelånga klor............. akta dej!

De e väldans så man blöder då man får en klo i handflatan. En av klorna satte sig rätt så duktig tvärs över handflatan, precis över min handflate-livslinje. Nu får jag ju en extra lång handflate-livslinje. Hur ska jag nu kunna siar mej då jag läser mitt horoskop?

Grannens kattfröknar fyller 1år till sommaren, så grannen har pratat om att sterelisera dem,
innan den glupske häradsbetäckaren hunnit slå klorna i jungfruarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar