lördag 23 februari 2013

MORGONSTUND HAR...........


Morgonstund har guld i mun!
 
Morgonkaffet med Pellesarna brukar var dagens mysigaste stund, säga God Morgon lite lite mysigt, klappa en mjuk päls eller( två.)
Småprata en smula . De mornar jag inte gör den rutinen, brukar inte dagen bli riktig bra!
 
Men Pelle2 har fått något emot själva kaffet. Inte mysstunden som sådan vad jag kan förstå. Men han gillar inte kaffet i koppen . Muggen är nyfylld av het doftande kaffe. Så kommer han som ett skott och pushar till koppen,  så om jag inte håller hård hård stjälper  och skvättar kaffet i sängtäcket.
 
Jag blir förgrymmad och säger vi kan inte var kompisar längre. Kompisar gör inte såååå  mot varann.
 
Och jag är så grym, grym-kaffesugen på morronen,  att sabba kaffet för mej är som att svära i kyrkan! Man bara inte gör så!
 
Så de senaste mornarna har jag hållit i koppen hårt, extra hård . Försöker ha ögon i nacken oxå. Man vet aldrig med honom!
 
 
 
 

7 kommentarer:

  1. Så mysig morgonritual! Vad jag saknar Tasse! Det är verkligen något speciellt med djurens sällskap på morgonen... fast P2 behöver lära sig hyfs, kaffet är ju superviktigt!

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  2. skulle sakna mycket den stunden.
    margareta

    SvaraRadera
  3. Also, ich weiß ja nicht, ob ich das alles richtig verstanden habe, weil das Übersetzungsprogramm nicht so übermäßig gut ist, aber ich denke, dass der Pelle (Dein Kater) wohl Deine Kaffeetasse umgekippt hat und der Kaffee im Bett gelandet ist. Da kann ich mir denken, dass der Tag nicht gut anfing. Aber Katzen kann man doch nicht böse sein.
    liebe Grüsse
    Brigitte die Weserkrabbe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nein nicht ganz so. Er mag den kaffegrucht nich morgens wo wir im Bett schmussen. Dann ist er immar an der Tasse dran und manchml passiert ein Pech.

      margareta

      Radera
  4. Du får skaffa en stor mugg med höga kanter:-)

    SvaraRadera
  5. har skaffat en med lok hos intersport funka
    margareta!!! jipi

    SvaraRadera
  6. Morgonstunden är mysig, både med katt med mjuk päls och gott kaffe. Konstigt att just kaffe har blivit så viktigt. För egen del kunde jag inte dricka kaffe då jag arbetade. Ingen möjlighet att lämna lektionerna för att gå på goa. Nu njuter jag av stillheten innan jag bestämmer vad jag ska göra på dagen. Jag har en liten termos med lock för en person. Ha en skön helg!
    kram

    SvaraRadera