tisdag 15 januari 2013

magra budskap



Har noterat att den största trenden just NU är bantning. Då tänker jag inte inte närmast på avmagringskurer av våra kroppar, den bantningen är bara en liten del i trenden. Nåja, för en del är kropsförminskning en stor bit av livet. För min del är det på mitten som är knubbig .Så i mitt fall handlar det om fördelning än att gå på bantningskur.

Det jag tänker på är allt annat som ska bantas, som t ex världens energiförbrukning som måste bantas. Det budskap går som ett ständigt eko över världen.

Vi här hemma har lyckats med vår energidiet och har gått ner flera kilowatt men det märks inte på elräkningen, nya rubriker har tillkommit på elfakturan. Önskar att oxå energibolagen blir trendriktiga och bantar sina överviktiga vinster.

Vi ska banta transportsträckorna för maten vi äter och satsa på närodlat. Att leva efter de mottot har verkligen blivit moderiktigt och framgångsrikt. Jag vill verkligen skala mina räckor själv. Vem har kommit på att räckor ska forslas över hela Europa och halva Afrika, inte jag iallafall.(tyvärr blir då de låg betalda kvinnorna utan jobb)

Det sägs att det går bra för Sverige; ändå uppmanas vi hela tiden minska på allt. Statens utgifter bantas, pensionssystemets utbetalning dämpas, bostadslånen reduceras, men skatterna(kommunal) ska höjas

Man skulle ju kunna tro att en kristdemokrat har en högre etik än den genomsnittlige politikern. Så är det ju så klart inte. Så som Rolf Tufvessson med sin vidlyftiga pension med sina bara 52år i passet. Nej etik och moral har inget med partitillhörighet att göra.

Det är inte utan att jag ibland längtar efter GRÄDDTÅRTA!

2 kommentarer:

  1. Så sant, så sant. Och om Hr Tufvessson kan gå i pension vid 52 så kan väl jag också göra det som är fem år äldre!? Fast... det blir ju ett helt annat belopp :(

    SvaraRadera
  2. Varför har det blivit så? Girighet är ordet.

    margareta

    SvaraRadera