torsdag 3 januari 2013

en ny blogg

Det är med mycket speciell känsla som jag sätter  mej ner för att skriva de här raderna.

Jag minns med vilken glädje jag knackade ner de första bokstäverna i min första blogg , juni 2011.

Jag läste med andakt. Lät skärmen stå öppen på bordet, rent dekorativt prydnad,  i en solstrimma. Oxå för att kunna se den ur olika vinklar. Ja, jag var barnsligt förtjust över min första blogg,  juni 2011!

Jag vill oxå tala om att jag haft stor hjälp och uppmuntran av Åse Folkhögskola, dit jag åkte på skrivarkurs 1 förmiddag i veckan och fortfarande har sina händer med i skrivanden av en blogg!


margareta

2 kommentarer:

  1. Jo, jag minns också mitt första inlägg i den med hjärtklappning startade bloggen. Lite läskigt var det, men med stöd av några bloggvänner jag följt ett tag lärde jag mig efterhand hur saker och ting fungerade. Det var i mellandagarna 2009. Oj, vad tiden går!

    SvaraRadera
  2. Och att lära något nytt! Men visst är det problem ibland.

    SvaraRadera