tisdag 12 november 2013

STARLIGHT



Har varit och ekiperat mig.

Matte påstår jag är en trafikfara såhär års, då det redan mörknar kl 15.30.

mycket BESTÄMT satte hon mig i bilen och så åkte vi till stora orten. (MYCKET SÄLLAN JAG FÅR FÖLJA MED TILL STORA ORTEN, EFTERSOM JAG ÄR EN BYHUND, also jag kan inte uppföra mej)

Oj så spännande. en affär för djur, also hundar och katter.
Vilka dofter, matte fick håll mej tight tight i koppel, så inte jag
fick möjlighet att pinka på saker som stod tätt tätt. Säckar med torr fisk, mums mums. Stora säckar med torkade oxöron.  Snålvattnet rann på mig.

Sedan lyftes jag upp på en disk och så provades ett gult halsband, som just vägde ingenting. Såg i ögonvrån att det lysste skarp.
Det mättes och provades igen av en kille. Märkte direkt att han var van vid hundar.
Såhär blir det bra, sa han. Nu ser du var han finns då ni är ute i mörkret och går.  Ja, och sen laddar du halsbandet i datorn, sa killen till matte. (Matte blev rätt imponerad).

Och så var det då premiär på kvällen.  Både husse och matte var med för att kolla läget.

Jisses, sa matte , varför har vi inte skaffat sånt tidigare! En sån bra grej.(Också katterna skulle behöva någe sånt)

Nu kan jag inte försvinna som tidigare, så snart jag springer till grävlingsgrytet så ropar dom in mej.

MATTE HAR NUMERA ALLTID NÅT JÄTTEGOTT I FICKAN DÅ JAG KOMMER, OCH DE VILL JAG JU INTE MISSA!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar