onsdag 20 november 2013

DEVARDÅDET!


SAKNAD
Man ska inte sakna tider som flytt. Det lönar sig inte. Men när man drar sig till minnes vissa saker.  Hur det kändes, hur det var,- då kan det ändå infinna sig, saknaden.

Sedan kan jag självklart sakna de runda barnaarmarna runt halsen. Blötta pussar som smakade chocklad och kärlek.

Men åren går och läget är ett annat. Inte nödvändigvis sämre, fast annorlunda.

Det kan ju inte vara fel att sakna den tiden ibland. Faktum är jag saknar Falsterbo också, har inte varit där på många år. Som när vi semestrade i Falserbo några sommrar.   Jag tror det var fint väder mest hela tiden. Härliga dagar, gjorde utflyckter. Besök i bärnstensmuseét. Härliga bad. Gott humör.  God mat. Några små blessyrer. Lite myggbet.  Inget att bråka om.
Anna och Fanny tog hem spelet
,


Fanny gjorde  - Hole in one -

OCH FANNY 3ÅR- GJORDE  HOLE-IN-ON -

 

4 kommentarer:

  1. Nog är det ganska mänskligt att sakna och visst saknar man sommaren och saknar barnen och jag kan ibland känna att jag saknar Ronneby ett ställe i Blekinge där jag tillbringade ett par somrar, jag saknar Italien och tiden jag var där och samtidigt inser man att ingenting kan bli sig likt igen även om man kom tillbaka där man var.

    SvaraRadera
  2. Saknad kan vara jobbigt och tungt men samtidigt är ju minnena så härliga.. Jag saknar vår Jämtlandsstuga som vi bara kan vara i ca 5 veckor per år.. Där vill jag vara så mycket mer, men kanske en dag.....

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  3. Vi saknar alla någon/något, ingenting blir som förr!mw

    SvaraRadera
  4. Saknar? Nej. Minns ? Ja. Kul att tänka tillbaka ibland och plötsligt minnas saker som nästan är bortglömda.Kram /Kerstin

    SvaraRadera