söndag 17 november 2013

Bara en ½-kopp !

Jag tog ju bara en halv kopp.
En halv kopp vid 21-tiden.
Ska det vara så himla fel?

Visst är det många som säger att en kvällsslurk med kaffe är förödande för kvällssömnen.

Minns tydligt hur min mamma avslutade kvällen med en efterlängtat kaffeslurk vid TV-n , innan hon gick till sängs.  Sov sedan som en stock, såvit jag vet.

Nu sitter jag här i alla fall.

Klart jag gick och la mig , det gör man ju. Gäspade stort och eftertryckligt gång på gång. Var verkligen trött.

Somnade gjorde jag ej. Jag var, är knallvaken.

Bestämde mej för att lämna de trassliga lakanen vid 04-tiden.

Nu är klockan snart fem, om jag inte lyckas blockera mina primitiva instinkter kommer jag alldeles strax att öppna kylskåpet och börjar med frukosten.

Ingen vetenskapare lär kunna svara på varför jag är vaken just i natt. Det skulle kunna vara vad som helst. Eller är det fikat.

Jag tog ju bara en ½-kopp.


4 kommentarer:

  1. Möjligen fullmånen. Jag sover aldrig den natten fullmånen är på gång och annars sover jag som en stock. Den här helgen var det både fullmåne och storm så det blev inget sova. Kompisen och jag satt och drack mjölkchoklad och åt tunnbrödmacka vid tretiden på natten.

    SvaraRadera
  2. kan var en kombination, fullmåne/kaffet. Händer då och då att jag dricker en kopp vid sänggående i regel sover jag gott. margareta

    SvaraRadera
  3. Blev så sugen av ditt tunnbrödsbak så jag köpte idag Lövångers tunnbröd att ha som macka.och då med kaviar på. margareta

    SvaraRadera
  4. Håller med om det där med fullmånen, har fått sömnsvårigheter p.g.a den sen så många övertygat mig om att den stör. Däremot kan jag hälla i mig ett par baljor kaffe och ändå sova som en stock/Anders

    SvaraRadera