tisdag 9 juli 2013

UTMÄRKANDE



Jag har tänkt länge på det.  Det är verkligen det som tar priset i vårat område.

Och så här års blir det än  mera påtagligt än annars.

På deras trappa saknas blomsterdekorationerna,( ljuvliga pelargon i krukor, doftande
petunier överdådiga i solvärme).
Ingen liten blomampel i något hörn.
Ingen liten blomma ens på trädgårdsbordet.

Ingen dörr som står vidöppet i sommarvärmen.

NEJ, jag vet faktisk inte vad det är för fel på dem.

MEN MAN UNDRA JU! (dom är ju annars så trevliga)

(och aldrig är dom på bryggan)






2 kommentarer:

  1. Dom har i alla fall en vacker ros och en snygg dörr. Har förstått att du simmar varje dag och att du simmar längre och längre varje dag. Vad du ska bli frisk och stark innan sommaren är över. Själv har jag bara badat några gånger. Nu är det snålblåst och knappt 10 grader kallt så idag kurar jag inne

    SvaraRadera
  2. Hela vintern har jag längtat efter sommaren sol som regn, bada ska man ! Sommaren är till för att leka Anita.

    margareta

    SvaraRadera