lördag 13 juli 2013

LÖFTEN SKA......

HUR VAR DET NU IGEN.........?

Hade lovat mej själv, dyrt och heligt,  blommiga långbyxår, sant o ärligt att nu jädrans ska jag ta itu med min  yppiga kropp. Yppigt låter ju trevligare än fläskig, tjock,  svälld eller aningen fet.

Startade upp i maj, sakta nedåt.  Men så totalstopp! 

Nu blev jag riktig hård mot mej själv!( i 4dagar)

Skulle ju också röntga ryggen, mera behövdes inte då allt blev som vanlig igen.  Men sen då,  då kom ett totalt hjärnsläpp.

Ja, sen så kom då alla lattjalajbanstillställningar. GUD vad folk bullar upp på bufféborden. Måste det vara så mycket att välja på?   Varför välja, kan  ta lite av allt  o vips så var jag där, där jag började.

Ska det var så svårt?  Hormonellt, Åldern,   har säkert med "karaktär" att göra............eller?


(blommiga långbyxorna har dotter 2 fått ärva)

5 kommentarer:

  1. Håller med om flera saker. Knäppiga typer som inte pyntar när de har så vacker dörr!
    Kaffemyset kan man absolut inte vara utan. Vilket trauma det är att på morgonen upptäcka att det bara finns kaffe till EN kopp! Jag vill ha flera...
    Sen det där med kroppen... Inte för att jag är så extremt överviktig, men det har hänt en hel del de senaste åren. Hade också en plan på att komma i form, men... Skulle definitivt må bra av bättre kondition om inte annat. Jaja, en annan dag ;-)

    Kram, Lisa

    SvaraRadera
  2. dörren är en symbol för "sommardörr". Men som sagt dom är trevliga.

    Ska ta itu med konditionen en annan gång. Nu simmar jag bara.

    margareta

    SvaraRadera
  3. Ja men du simmar ju och simmar och simmar så du borde väl gå ner bara därför. Här har det varit dåligt väder några dagar och badvattnet är bara 16 grader så för mig har det blivit dåligt med simma men desto mer dansa. Föresten, det är bra att ha lite hull att ta till om man blir sjuk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. idag var det 54 tag framåt. på rygg och vilande hemåt

      nej, skyller på hormoner, kan var bra med lite fläsk runt benen.

      margareta

      Radera
  4. Känner igen det där resonemanget. Inte lätt att bli av med extrakilon i dessa tider. När man älskar god mat och ett gott vin därtill - och dessutom i vår ålder....

    SvaraRadera