onsdag 31 juli 2013

UTESERVERING NÅGONSTANS..I..........

 
Oset från grillen som sakta stiger fräsande mot en sidenblå sommarhimmel. Semestertid!

Slammer, sorl, och trevliga tillrop.

Fragment av konservationen studsar runt kring långborden och små sittgrupper.

-   Vi är där några veckor om året, schysst som fan, säger enmetershåret -

-  Det SKA vara vispgrädde till .... -

-  Dom har Lapin á la moutarde och om JAG ringer så kommer dom direkt hem till dö... -

-  Nej jag ger aldrig dricks de.... -

-  Finns inga tandpetare längre? äckel hörru .... -

-  Vid Mariestadbadet sa han, jorå han kom, fan så fräsch å cool .... -

-  Han hette Kirre, jäkla schysst ... -

-  Det kan jag säga dig på den tiden fick man körkortet direkt i... -

-  Tarte aux Pruneaux, MÅSTE var med vispad grädde ... -

-  Hon glömde servietter, kanske lite småslarvigt tycker jag ser ... -

-  Jag sa, läggavhörru, inget jävla tafsande så här direkt va... -

-  Hon valde ju kristallskålen, men asken i körsbärsträd var ju..... -

-  Finns inga tandpetare, nej sluta fan så äckligt peta tänder bland fo.... -

-  Oh, han e dösnygg alltså, jag blir knäsvag, HAN ääär läcker.... -

-  Getingar getingar hjälp,  kom nu drar vi..... -

-  Vi åkte taxi hem förstå... -

-  Två Coca-cola till tack.... -




1 kommentar:

  1. Ordförråd? Det verkar många ungdomar sakna nu?
    Kram och en fin augusti önskar jag dig!
    Karin
    http://pixelmojan.se

    SvaraRadera