onsdag 10 februari 2016

Paraply eller .........?

Jag blir inte klok på vädret. Ena dagen kallt man måste ha både tumvantar och långkalsonger under byxorna för att hålla värmen, några dagar senare är det plusgrader  man kan knapp ha en lång
ärmad tröja utan att svetttas.

Januari och halva februari har verkligen bjudit på kraftiga svängningar. Svängningar är så snabba så jag nästan inte hänger med. På väg till brevlådan häromdagen var vindarna så starka så det var svårt att hålla balansen.

Den lilla snön som fallit smälte hastig bort då det blev plusgrader.

Vaknade idag med snöblandad regn. Det återstår att se om resten av februari blir pälsmössa eller paraply.
 Avslutar bloggen med att det slår ett kraftigt regn mot mitt fönster.


2 kommentarer:

  1. Samma är det här. Regn och snö om vart annat Kallt och varmt Man vet aldrig när man vaknar. Idag är det i alla fall minusgrader och har snöat lite lite inatt Det blåser och är grått och trist.

    SvaraRadera
  2. Ja det är svårt att välja kläder just nu. I söndags snöade det när jag begav mig ut på stan för att träffa väninnan. Valde skinnskor, yllekappa & yllehatt. Då kom regnet och dessutom blixthalka...

    SvaraRadera