fredag 26 februari 2016

Fynd från rean



Med stor sannolikhet har jag hunnit besöka bokrean, när ni kära bloggare läser det här. 



I katalogen fanns fem titlar förprickade. 

Ett sånt fynd!

Som vanlig gick jag in för biografier , mat och natur. Anthony Ackroyd ,s VENEDIG  är ju bara ett måste.  Oj så han skriver, man följer med som om man var på sighseeing  bredvid honom.  Han är oslagbar då det gäller  biografier, har läst och äger flera böcker av honom. (Venezia  deve vivere),  hans böcker finns på biblis, dock endast på engelska. Jag köpte boken på tyska , och tänk ett sånt fynd. 
"
Sedan såg och köpte jag" kors i taket"  Franciose Héritier   C´est la vi!   Synd att hon ej finns på svenska.  Nej inte heller hon finns på vårat biblis. n   

Säkert är hon okänd här i Sverige. (Hon fanns i varjefall på tyska) .

Självklart måste jag ha Morberg och hans sommardagar.  Barnböcker   är alltid med i min bokskörd.  Och min "skörd"  brukar stanna på omkring 4/5 böcker.  
Nu har jag fram till midsommar , tänker kanske någon.   Nja, har alltid flera böcker på gång. 
 Många gånger hamnar sånt jag handlar på bokrean på hög, för ev. födelsedagar julklappar t o m.  Barnböcker ligger mig  varmt om hjärtat,  har alltid några liggandes i väntan på att något barnbarn /barnbarnsbarn fyller år.   I vårat gästrum ligger sådant som inhandlat  på bokrean från förra året, och väntar på  att bli presenter  och lästa. 

MEN, A.  Ackroyd släpper jag aldrig ifrån mig.  Inte ens lånar ut.  Men 590sidor historieläsnig  tar sin  tid så hoppas att sommaren blir varm och hängmattan väntar. 
Det har ju blivit en tradition, så oxå kommer det att bli 2017, ungefär som våfflor i mars, saffransbröd till advent.  

9 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Finns nackdelar av att inte bo i närheten av någon stad. Bokrean hade det varit kul att gå på. Visserligen kan man kanske gå in på nätet men det blir liksom inte samma sak

    SvaraRadera
  3. Då får du ha en trevlig Ackroyd-läsning!

    SvaraRadera
  4. den där Ackroydboken får det att vattnas i munnen på mig...

    SvaraRadera
  5. Om den hamnar i händerna på dig, t ex vid rean KÖP. överhuvudtaget rekommendera jag A. Ackroyd böckerna, han är helt underbart att berätta och vilket kunnande!

    SvaraRadera
  6. Om den hamnar i händerna på dig, t ex vid rean KÖP. överhuvudtaget rekommendera jag A. Ackroyd böckerna, han är helt underbart att berätta och vilket kunnande!

    SvaraRadera
  7. Visst kikar man lite fram mot semestern när man kollar möjliga bokköp!

    SvaraRadera