fredag 11 mars 2016

Tvättlinan

Bland det bästa med våren  är att hänga tvätt ute. Att gå med tvätthinken i handen , hänga plagg efter plagg, se den smekas  av vinden som fladdrande fanor  till vårens ära. Många år i radar det just då jag hörde första tofsvipan. Om det inte var "vår" stare i holken i stora björken.  Han gillar att härma tofsvipan,  trutar oxå.
Man kan ju skratta åt eländet, men jag har hört argument  på sina håll här hemma  -  tvättlinan bär en doft av fattigsverige -  
Haha, Ska jag skriva om onödiga transporter, onödiga förbrukningsartiklar!  Nej,

M
en tänk så kul för skolungdomar och dagisungar skulle ha en egen liten köksträdgård,  örtagård!  Bakåtsträvande;  hänga tvätt ute,  eget grönsaksallad?  
Nej, jag vill verkligen inte ha tillbaka Lort-Sverige.  Jag vill till framtiden.
Fattigbösa vid portingången till kyrka

1 kommentar:

  1. Här är det så mycket snö så jag kommer inte fram till tvättlinan ännu men det står inte på Kanske om en månad kan jag hänga ut tvätten och hämta in den och snusa och lukta på den. Snart snart

    SvaraRadera