söndag 31 januari 2016

bloggandet på andra plats


För många utövare  är broderiet en nördverksamhet. Det är en hel värd att gå in i , en självupptagen uppgift som kräver massor med tid och koncentration.  Ofta blir det mer lockande  ju svårare det är , kan skapa en besatthet., precis som i bloggandet.

Nu har jag fått mersmak av yllebroderier(har sprättat-upp en gammal herrock i slitet ylle) , vilket betyder att bloggandet kommer på andra plats.
Möjligen en och annan bild av eventuella klenoder, som t ex rosbroderade vantar som Maglena  här i barnen från Frostmofjället,



4 kommentarer:

  1. Tänk att jag såg "barnen från frostmofjället" på tv härom dagen och satt o snyftade precis lika som när jag var liten men jag lade inte märke till vad hon hade för vantar. Ser fram emot att du lägger ut vad du broderat och gjort för fina saker framgent.

    SvaraRadera
  2. Kära mamma, du kommer aldrig att läsa det här mail ett, men jag vill ändå maila till dig och tacka dig för för all oändlig tålamod och uppmuntran du bidrog med då jag som barn älskade att leka med nål och tråd. Själv var du en mästerstickerska! Men varför mamma gömde du dina stickningar då det kom besök? Vet att jag aldrig kommer att få svar.

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera