fredag 5 september 2014

gömma hemligheter?

Var gömmer du dina hemligheter
?
Jag menar då inte förbjudna tankar som kan skava hårt mot samvetets sköra väggar, jag menar var stoppar du undan saker som ingen annan skall veta var de finns?

Frågan blev högaktuell då VI kom hem som varit på en veckas bilsemester utomlands  och snöskyffeln måste genast stå till tjänst för att komma in genom dörren.

Det var närmare bestämt den lilla plastpåsen med; "Pin-koden" till t ex en  mobil som blev hemma, så koden till Laptopen som oxå den fick var hemma, och så DOSAN,  slutligen nycklarna till garage /tvättstugan, var fanns den lilla plastpåsen?

Dagarna gick, mycket hårda ord hördes,  smutstvätten fick snällt ligga och vänta. Bilen fick stå ute och blev igloo.

Så en natt, i vargatimmen, vaknade HON i huset, och mindes plötsligen allt.  Hon gick fram till frysen  och hittade paketet med etiketten Kåldolmar. Det var där hon lagt den lilla plastpåsen innan dom for.

Är det en kvinnlig specialitet att gömma sina hemligheter på de mest oväntade ställen?  Nja !vetej

HON, hon är en sådan. Men allt började en gång förlänge sedan med dammsugarens innerpåse.! margareta








2 kommentarer:

  1. Jo nog känner man igen sig i det där även om jag inte brukar gömma just sådana grejor men det har hänt att jag gömt nycklarna till jobbet och fått leta väldigt för att hitta dom. Just nu är en stor soppslev borta och var och varför jag lagt den någonstans är mig en gåta. Tur att jag fått en ny

    SvaraRadera
  2. måste var åldern , vill jag tro!

    SvaraRadera