måndag 13 juli 2015

Citrondoft eller Marängpaj?

Det är kul med produktutveckling. Jag gillar att pröva nytt. Som t ex: Har  i regel  köpt Bliv tvålmedel med citrondoft.

Men det finns så många roligare varianter , som t ex sommarvind, havsbris och mycket annat.  Varför inte lavendel.

Så är det nog. Det är lavendel som doftar i mormors lådor och skåp. Jag ser det framför mig, trots att det nu var länge sedan. Mormors vackra linneskåp, med snyggt manglade lakan. Prydligt staplade på varanda. För att inte tala om örngotten med finna rosetter. Då var det inte tal om knappar. Nej, örngotten låg fint staplade med krusade band som hängde snyggt över skåphyllan.  Doften när man öppnade skåpet var oförglömligt.

Men n u till poängen. Igår var jag på ICA  och handlade det vanliga Havredryck, smör, bakplåtspapper...... Javisst ja, tvål oxå. Jag hittade tvålhyllan. Den var minst sagt lång. Tittade på priserna. alla tvålar från Bliv till Nivea verkar kosta ungefär lika mycket. 14,90.  Lite olika dofta, citron, nej , vill ha en ny doft.     Aloe Vera känns inte rätt för min del.    Solstänk verkar ärlig talat inte heller så tilltalande.  Det är   jag ser flaskorna. Först polkagris? Kan man man tvätta händerna rent med polkagris? Tveksamt,  men med nästa flaska blir det betydligt värre!  Det här är inget skämt, det står på förpackningen , handtvål  med doft av citron och marängpaj. Citron och marängpaj  . . Aldrig i livet.    Det får bli det vanliga.     Marängpaj!        Aldrig i livet!


    

3 kommentarer:

  1. Ha, ha!
    Lavendel är klassiskt, doftar friskt, men.......
    Ibland kan det skära sig även med lavendeldoft!
    Vi har mulltoa i sommarstugan, och ibland luktar det inte speciellt gott när man kommer in i denna. För att dölja ev lukt, så står där en Lavendel-doftare innanför dörren. Men ibland blir det för bra, det SKÄR sig för mycket. Får nog gå över till Citron doft!
    Kramar Karin
    http://pixelmojan.se

    SvaraRadera
  2. Utbudet numera är enormt - men jag fortsätter med citron eller lavendel mina favoritdofter.

    SvaraRadera
  3. Nja marängpaj kanske inte våre så dåligt. Det borde locka till sig både flugor och bin och kanske en och annan tårtsugen man. Nej det är inte ens värt att prova. Man vet aldrig vad som kan hända.

    SvaraRadera