tisdag 2 december 2014

köpstopp!

Visst stod det margareta på den!


Köpstopp som sattes igång med början 1/11 och "planerades" för hela november.Nu är köpstoppet till ända.

Inga onödiga saker har inhandlats.  Men visst har det handlats.  2 födelsedagar i november , dock som tur var inga jämna år.  Bl a mannen,  som fick som varje ett par långkalsonger, med den skillnaden att i år var färgen mörkblå! .  Men, på det stora hela var det inga problem.  Så jag blev glatt överraskad då jag kollade mitt kontot den sista november.

Nu så kommer en svår månad. Alla julens frestelser. Men jag känner mig styrkt av november månads framgång , av alla fallgropar och lärdom.

PS  köpte P Morbergs glögg till 1:a Advent (kanske ska den räknas till december ändå)D



 .



 



6 kommentarer:

  1. Det där med köpstopp har jag aldrig provat. Tycker att jag försöker bromsa mig själv så det räcker. Fast, som du säger, nu kommer den värsta månaden...

    SvaraRadera
  2. ha ha, visst blir det svårt, men jag har lärt av fallgroprna

    SvaraRadera
  3. Jag köper nästan bara mat och bensin. Julklappar blir det nog bara mina hemstöpta ljus och min kådsalva och ringblomsalva. Men de verkligt sparmånaderna blir nog januari februari för då har jag inte så många gäster hos mig

    SvaraRadera
  4. Anita , det är inte bara "bara" underbart med egen tillverkade presenter. kram /margareta

    SvaraRadera
  5. Apropå glögg - har just värmt på en skvätt från flarran som överlevt två jular. Verkar ha klarat sig helskinnad.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Klart, är ju alkohol i glöggen - bara den förvaras rätt så är det inga problem. Men men ställer du den vid en vedeldad spis och dessutom ingen kork på så kan det hända otrevliga saker! En som vet!/margareta

    SvaraRadera