lördag 11 oktober 2014

´huvu é under armen?



Hamna framför Tv-Idol programmet. Där den löjliga juryn tillåts att uttrycka sig i princip hur han vill om de osäkra tonåringarna som vill delta i tävlingen.

Det är väl ok  att bedöma deras sånginsatser, men för övrigt anser jag att juryn helt i onödan tillåts förlöjliga människorna/tonåringarna. "Du ser ut som en Hamster", så  uttryckte sig Alexander Bard  om en av de tävlande tonåringar i Idol.

Om man nu som Alexander  Bard, enligt  min bedömning är en medelålders fjant , som själv ser ut ungefär som en vildvuxen armhåla med rävskabb, borde man i rimlighetens namn vara betydligt mer återhållsam med att kritisera andra människors utseende.

(Om  jag själv , likt A Bard hade sett ut som en orakad armhåla , hade jag förmodligen varit betydligt mer återhållsam, om att påpeka hur andra människor ser ut.)



4 kommentarer:

  1. Hejsan första gången jag är hos Dig. vill svara på en gång angående
    mina bilder. De tager jag från Ewan. Du hittar henne på Google , man får taga bilder från henne. Där hittar du massor med fina bilder, jag skriver alltid i hennes gästbok och tackar. Anger med på min blogg
    att det är Ewans alster. Håller med dig om A. Bard , jag följer inte detta
    bara de sista skälvande minuterna . Jag ät på mitt 84 år snart, så jag har lite andra intressen jag följer.
    Tack för din kommentar. kram från Hajan

    SvaraRadera
  2. Tack Hajan för tipset. Så roligt med en bloggerska i din ålder. T o fr så brukar jag titta in i din blogg som är "varje dag händelse"

    SvaraRadera
  3. Ja den gubben är bara otrevlig. Förstår inte att han får vara med. Man kan väl bara inte uttrycka sig som han gör. Man borde inte kasta sten i glashus är ju ett ordspråk som passar precis idag

    SvaraRadera
  4. Oj ett sånt bra ordspråk; m,an borde inte kasta sten i glashus!

    SvaraRadera