onsdag 8 oktober 2014

dåligt skämt!

NU IGEN!

Var och handlade igår, bl a potatis.

I potatislådan låg en övergiven påse  färdigsamlade potäter.  Jag tittade mig omkring för att kolla om någon hade placerat påsen  där för att dra i ett snöre eller nåt   om någon tog tag i påsen!  Det syntes ingen . Då börjad jag naturligvis misstänka att något var skumt med innehållet.  Någon kanske hade spottat rakt ner i påsen t ex ett tuggummi,  jadå, sånt har hänt. Varpå den som samlat ihop potätern inte länge ville ha den och övergav sin potäterpåse

Klart jag kunnat ta potäterpåsen och sparat 2 min. men jag vågade inte chansa, tänk om det är nån som "har en dålig dag" och står och lurar bakom någon hylla och vill ha bråk"  där på COOP ,  eller på annat sätt vill ha kontak.   Så , plockar  snällt ihop min egen påse i fortsättningen./margareta




2 kommentarer:

  1. Men Maggan Maggan. Aldrig i livet att jag skulle våga köra bil i England jag som inte ens törs köra till stan.Inte skulle jag hitta till några spökslott heller så dina råd är för mig helt omöjligt

    SvaraRadera
  2. klart du klara av! Vill du , så kan du!

    SvaraRadera