fredag 28 mars 2014

VÅRsalong i


Egentligen är nästan hela året piontid, utom då det ligger snö. Pioner bjuder drama från det att de röda kraftfulla skotten visar sig tidigt på våren  till nästan obscena blåröda fröställningar på sensommaren.

Trädgårdsfolk älskar pioner. Ibland kan den kärleken kännas lite banalt. Pioner hör knappast till de raffinerade, svala och bleka. Att vurma för pioner är lite som att föredra Bollywood framför Bergman.

Men vem bryr sig om ifall man råkar vara en smula banal? Idag har jag fallit i trans över den nyvakna Paenia  Feng Dan Bai  en ovanligt variant  vars röda kalufs idag har vunnit första pris i min vårsalong.


Feng Dan Bai 2013

Dagens champion  i vårsalongen för sitt kraftfulla uttryckt!  2014

2 kommentarer:

  1. En rolig blomma Dan Bai 2013. Vi får väl se då den blommar?
    Trevlig helg, igen! Det är bara helger, veckorna går så fort och jag hinner inte mycket.
    kram

    SvaraRadera
  2. Hurra för Pioner säger jag bara! Dom växer så snällt här hos mig, vilket man inte kan säga om alla plantor.

    SvaraRadera