lördag 15 mars 2014

SKULPTURALT


att olika bladtyper ger variation och prydnadsvärde är väl en självklarhet - men vad har man för glädje av dem på vintern (mer än till sina drömmar). Ju skönhet och personlighet oxå under den mörka vintertid.

Vill slå ett slag för korneller, med lysande rött, sprött. Prunus med sammetsröda skott, strimmiga lönnstammar med sidenlyster, kritvita björkar med flaggande näver. Alla förgyller vinterns trädgårdspromenader och håller drömmarna levande.


bild från Google


7 kommentarer:

  1. Härliga bilder på björkar!
    trevlig söndag1
    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen ett fint träd. På kontinenten har man björk som prydnadsträd i sin trädgård
      margareta

      Radera
  2. Kornell har jag och den lyser fint röd i snön faktiskt. Björkar har jag gott om men dom lyser vackrast när det är grönt omkring. Grönt lär det väl bli i juni förhoppningsvis men nu ska jag åka till Skåne snart och där lär det väl vara snöfritt hoppas jag.

    SvaraRadera
  3. alldeles säkert får du grus under skorna. ha så spännande för i skåne finns det mycket att se! margareta

    SvaraRadera
  4. Nu trillade poletten ned! Är det Du Wille somockså heter Maggan. Jag frågade i mitt senaste inlägg. Har tidigare kommenterad de vackra träden. Idag har vi sol men kallt, men det är vackert så!
    Trevlig forts på Söndagen.

    SvaraRadera
  5. Kärt barn har många namn; ja jag är oxå maggan.
    margareta

    SvaraRadera
  6. Naturen har mycket skönhet att bjuda på, att fundera över och att glädjas åt!
    Kram Karin

    SvaraRadera