onsdag 22 april 2015

håll tummarna


Häromdagen var det besiktning av den 17-år gamla VW-Manhattan.  (jag hade fått en del "Bra att Veta" information förra gången, och vad jag minns är inget av detta åtgärdat).  Ville stanna till vid Rusta på vägen dit för att köpa några saker , som t ex ampelkrukor, blomsterlåda, trädgårdshandskar och annat smått till vårbruket i trädgården. Tveckade dock eftersom jag fruktade körförbud på bilen och inte kunna transportera hem varorna.

Men inte nog med det på Rusta som i mina ögon är jättelik med många möjligheter att gå vilse, hittade jag förstås inte vad jag sökte.  Kunde inte förta glädjen jag hade ju en tid att passa på bilbesiktningen, blev stressad och paniken väntade runt hörnet.  Då äntligen hittade jag en personal som genast avbröt vad hon höll på med, och har ni sett! snabbt plockade hon fram alla de varor jag kryssat för. Evigt tacksam antydde jag att det endast fanns svarta blomlådor, medan jag behövde vita. Snabb var hon på språng   genom den ofantliga hallen på väg mot lagret där det endast fanns röda som hon packade upp. Ville förallt i världen ej förlora henne ur sikte och kryssade förtvivlat igenom folkmängden att undvika köra på någon stackare.

Något mera? frågade hon vänligt. Jag var emellertid nöjd och kommer i fortsättningen alltid att handla på Rusta. Vem var då denna  hjälpsamma lilla människa? vet ej. Men hon var blond stora mörkbruna ögon och bröt på en charmig polska.

Att jag senare upptäckte att det var just svart blomlåda jag egentligen behövde för att den som redan fanns på plats kunde inte förta glädjen. Men har ni sett! Bilen gick igenom utan anmärkningar.  Bara några "Bra att Veta" upprepades.

  

1 kommentar:

  1. Grattis grattis förstår om du hoppar av glädje. Att få igenom bilen i besiktningen är ju en lycka och även att träffa någon vänlig människa på ett stort varuhus. Turen må ha varit med dig denna dagen

    SvaraRadera