torsdag 14 augusti 2014

allsång


I GÅR GICK JAG FÖRBI ETT HALVÖPPET FÖNSTER OCH KÄNDE OSET AV STEKANDE SILL  OCH DIREKT TÄNKTE JAG PÅ CHRIS KRISTOFFERSON::  Sunday morning coming down....Tänk en sån poetisk textrad till oset från nystekt sill! Herrejisses det rimmar ju på dill.

Motvilligt gick jag med på att lyssna på allsångsprogrammet med Petra M.  från Skansen. JAG VET JAG VET! Men nu gjorde jag det i alla fall, inbillar mig att det är som vilket KD-möte som helst.

ALLSÅNG PÅ SKANSEN, alltså allsång är Allsång.

Egon Kjerrman, Kjell Lönnå, Bosse vad han nu hette och Lasse Berghagen, med Teddybjörnen Fredriksson ja, så ska det låta.

Det finns ju ingenting som säger att man har bra idéer bara för att man jobbar inom TV.  Det får vi bevis för om och om igen.

Nu ska jag gå och köpa sill och dill och steka,  ätas på brungräddad  Leksand knäckebröd!


2 kommentarer:

  1. Å så gott. Det skulle jag gärna äta ikväll

    SvaraRadera
  2. Anita vill bara tala om att det var gott ! margareta

    SvaraRadera