torsdag 30 januari 2014

ofta HÄR det händer.....


KÖKSBORDET

På det här bordet har det droppat skrattsalvor, frusterande salivstänk, tårar av bottenlös förtvivlan, risgrynsgröt o rödvin om var annat i  många  år.

Alla julfester, födelsedagsfester.

Bordet har hört så många historier så benen borde trillat av , eller snarare fått liv o promenerad ut därifrån för att aldrig vända om igen.

Det är här som jag lyssnar till Eddi Meduza, Det är här jag  har torkat barnbarnens tårar.


Köket, vårt hus lilla trånga vrå som jag ändå älskar så himla mycket.

Det är oftast här det händer  liksom ................



6 kommentarer:

  1. Nu var det ett tag sen jag hälsade på. Vadan dessa hästar på framsidan - har du flyttat in i stallet? ;)
    Nog är köket hemmets hjärta alltid. Så härligt beskrivet. Och så Eddie Meduza på det :D

    SvaraRadera
  2. Dotterns hästar. Vill gärn a var i stallet hos Harry, som kommer från Irland och aldrig sett snö. margareta

    SvaraRadera
  3. Så härligt du beskriver ditt köksbord,visst är det där allt händer.Men Eddie Medusa???????????

    SvaraRadera
    Svar
    1. Evert är inte så tokigt -lyssnar- margareta

      Radera
  4. Du har så rätt och det stämmer in även på mitt bord. Där har man upplevt det mesta och bordet är i händelsernas centrum. Vilken härlig kärleksförklaring till ett bord!
    Ha en fin vecka! Kram

    SvaraRadera
  5. Jag ler igenkännande..

    Kram Maidi

    SvaraRadera