söndag 12 januari 2014

FÖR SÄKERHETSSKULL

Något stort har hänt.


Något jag pratat om i flera år utan att komma till skott!


Något att känna mig mycket tryggare: Har skaffat mig en extern hårddisk som kopiera alla mina bilder i den.


Inte för att jag tar världens bästa bilder.       Nej, nej bilderna är mina . Mina fångade ögonblick.


Och jag har oroat mig för den dag.när ALLT skulle vara borta, uppäten av en dator.   Som utan förvarning skulle tacka för sig.


Alltså har jag drömt om, funderat på att skaffa en sån där hårddisk . Och nu har jag en. En händelse som är liten, men i själva verket är stor.


margareta



4 kommentarer:

  1. Samma tanke har vi haft. Tyvärr har jag inte haft råd men Kinabror lovade köpa en till mig och ha med sig när han kommer tillbaka från Skåne. Det känns tryggt.

    SvaraRadera
  2. Bra, jag har också en extra hårddisk. I fall att....
    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Det gäller att ha hängslen och livrem.....

    SvaraRadera
  4. Exklusiva vanor/ovanor på gamla dar - men visst behöver jag den(istället för guldarmband) margareta

    SvaraRadera