torsdag 25 april 2013

TRÄDGÅRDSARBETE ÄR TUNGT

JAG HAR BÖRJAT STYRKETRÄNA!

Fylld av motivation , trädgårdsarbete; som "kånka och bär"  kräver stark rygg och handleder.



En ny vår; ny trädgårdssäsong. Men hur ska jag klara av allt trädgårdsarbete, som oxå är en stor del av min dag och som jag har verkligen sett framemot.

Numera  går ju jag mina fm.promenader, mån - fred. Samtidigt blir det ju en enkel sak att utöva träningen för rygg och handleder.  Träningspass för handleder och rygg tar c:a 2 min., sådär kommer det att bli varje förmiddag.  Och har redan noterad en positiv förändring för ryggens-del, men gäddhäng occh handleder kommer att ta längre tid.

Man ska ju inte överdriva, som sjukgymnasten säger!  Ta en paus du, sätt dej i växthuset i en skön stol med en kopp kaffe.

BRA IDÉ!





1 kommentar:

  1. Ja det där med träning tar sin tid och är ett måste för min del. Tar ca 20 min på morgonen. Sedan då och då knäböjningar under dagen. Mina promenader är inte så långa. Om jag sedan unnar mig en skön kaffepaus, så är jag nöjd.
    Ha en skön helg!
    kram

    SvaraRadera