lördag 6 april 2013

MARÄNG MED LAKRIT

IDAG! svullade jag i mej en hel påse maränger med lakrits. Uurk!  Mycket kolhydrater på en gång. Hur kunde jag? Vad tänkte jag på.  Men, men det straffar sig...........(jupp, känner mej som en svullen ....
). 

Ska hålla mej på den smala vägen i fortsättningen.  Giv mig styrka!

Annars har det varit en fantstiskt bra vecka . .... Har ju varit så duktig hela veckan!

Kan knäppa-lätt byx-knappen och behöver inte längre ha tröjan över byxorna.

Imorron ska jag på träff med barnbarnen(ungdomarna) vi ska lapa sol och äta glass! Ni har läst rätt   "glass"!     Och jag har redan bestämt mej att gilla saftglass, som ungdomarna!


margareta 

3 kommentarer:

  1. Även om man faller så gäller det att resa sig upp och fortsätta. Det är väl så med bantning också. Får man inte unna sig någon gång så orkar man inte fortsätta. Jag är inte den rätta att prata om sånt här för jag har aldrig bantat bara stoppat i mig det jag har om jag har något att stoppa i mig vilket inte alltid är fallet bevars.

    SvaraRadera
  2. herre jissis ge mig styrka bara 1 månad! Jag vill bara in i mina blommiga. Och dom har ingen resår!

    margareta

    SvaraRadera
  3. Lakritsmaränger!? Dom har jag missat. Kan maränger verkligen göra så mycket med magen?

    SvaraRadera