fredag 2 september 2016

vart tog hon vägen?


Ja vart tog hon vägen.

Det bidde en vante - men vilken vante.

Ett par vantar är stickade i tunt vit merinoull  med en spetskant vid kragen. Flärdfullt.  Ett annat par påminner om rosengården på sommaren.  Tar in sommaren då det är som kallast på vinter. och så koftan som på minner om rosenträdgården på Gotland.

Det finns inga gränser när det gäller uppslag för mönster.
Jag stickar ofta och gärna. Oftast till någon jag tycker om. Gärna till barn och barnbarn, så länge de vill handtvätta plaggen.   Allt ska vara äkta. Rent ull. Får, Alpacka, Kanin.  En mössa blev stickad i handspunnet garn av finull och ull från en vinterhare. Mjuka och vita som snö med det handspunna, lite ojämna, garnets charm.

Jag har inte brått då jag stickar. Det viktigaste är resultatet och att jag är nöjd.

Handarbete tog tiden från bloggen
!



4 kommentarer:

  1. Så vackert och härligt att ha på vintern. Jag önskar att jag kunde sticka för det går att få till så mycket vackert. Jag får nöja mig med att tova av ull för det kan jag i alla fall och färga ullen med växtfärger. Nu har det blivit lite gjort länge för det finns så mycket att göra om sommaren. Just nu är det veden som måste in. men.....vilka underbart vackra saker du gör

    SvaraRadera
  2. Hej svejs! Här har det inte bloggats på länge heller. Det har ju varit sommar :D Så fantastiskt vackert stickat! Jag tycker om att sticka men jag har fått problem med en axel som börjar bråka så fort jag tar i ett par stickor. Tyvärr. För jag vill ju gärna ha något i händerna framför TV:n i vinter. Kram!

    SvaraRadera
  3. Thank you for sharing valuable information nice post,I enjoyed reading this post.

    ดูหนัง

    SvaraRadera
  4. Hello, I went by to say hello, since I've been disconnected from everything for a long time. As always I love your work. That I still think that they are not chapucillas, but great works. A kiss.
    หนังออนไลน์

    SvaraRadera