söndag 27 december 2015

2015,,,,, en käftsmäll!


Och julen  som aldrig ville komma!.  Skulle det då inte bli någon  jul någongång.  Så var barndomens jul.

Nu är det tvärtom.  Hur ska jag hinna. Timmarna rinner iväg som en Salvador Dali tavla.
Ingenting är som för.  Tiden är ur led.

Det här året har varit som en stor fet käftsmäll. Friden är bortblåst.

Jag vet förmycket för att känna harmoni. Hyckleriet vet snart inga gränser.

2015 blev året som våra politiker har talat om möjligheten att stänga bron. Bron som öppnar Sverige mot kontinenten.  Det är inget man vill - säger man. Men man vill ta ansvar för landet i händelser av kris.

Men jag bara undrar ; när blev vår bro en mur!

 

4 kommentarer:

  1. Jag håller med dig och ordet käftsmäll stämmer väldigt bra. Det känns overkligt och väldigt skrämmande.

    SvaraRadera
  2. Så hemskt egentligen. Man bävar för vad som ska hända

    SvaraRadera
  3. Ja så är det, då är overkligt och är skrämmande

    SvaraRadera
  4. Ja, julfriden var fin, men det känns som en paus av kaos. Kanske behövde åtminstone jag fly från allt hemskt om händer i världen. Overkligt och skrämmande! Det enda jag önskar för det nya året är fred och frid från krig och elände. Nu tar jag paus och firar nyår med en väninna. Det blir lutfisk och lingonparfait (har lingon i frysen). kram

    SvaraRadera