lördag 29 augusti 2015

Sommaren stannar kvar!

I år har jag bestämt mig för att sommaren är extra lång.
Att hålla kvar lite av den där sommarlunken och bara smyga igång det vanliga livet. Ofta kan det vara helt ljuvligt i september. Varmt och brittsomrigt.  Ännu några mysiga grillkvällar, mera att plantera, som t ex vårlökar. Jag har minst fyra påsar vita pingstliljor som ska ner i rabatterna. Det är trädgården/ och skogen  som förlänger sommaren. Äppel/ och plommonskörden som är på gång.   Lingon och blåbärsplockning, och inte minst svamp.  Fortfarande kan man ta ett kvällsdopp vid bryggan - fordrar dock visst mod.
 

2 kommentarer:

  1. Härom dagen var det faktiskt 20 grader men med några kalla nätter så kallnar fort vattnet så jag vet inte vad det är nu. Inget bad för mig i dag i alla fall

    SvaraRadera
  2. Och så kommer det en dag då man MÅSTE inse att det är slut på sommaren!

    SvaraRadera