lördag 10 januari 2015

varför och vem........

Ja, vem använder papiljotter?

Jag har suttit och tittat  på Stjärnorna på Slottet. Intressant var att lyssna till Monica Dominique som berättade  om sitt absoluta gehör.

Men en sak undrar jag över. Varför filmas ofta de kvinnliga deltagarna på sina rum med papiljotter i håret?  Jag trodde sådana tingstar var försvunna  ur arsenalen!  Med lockborste , fön eller plattång  trodde jag de flesta fixade till sig numera, på nolltid dessutom.  Men här har dom papiljotter  med eller utan klut. och sedan går de ner till middagen ungefär likadan i huvudet som till lunch.

Varför får vi aldrig se männen då de rakar sig?




4 kommentarer:

  1. Det har du banne mig rätt i. Pappeljotter hade man på 60-talet när man skulle vara extra fin och naturligtvis gamla tanter brukade ju ha det men nu för tiden trodde jag att ingen använda sådana tortyrredskap

    SvaraRadera
  2. tänk Anita, trodde med att de var borta. Du kanske själv såg programmet.

    SvaraRadera
  3. Ja, det hade ju varit något en man som rakar sig ... en stjärna på ett slott dessutom .. vojne vojne :) Harriet Andersson hade också hårrullar ....

    SvaraRadera
  4. undrar om Harriet Andersson provoserade? skulle var li9k henne!

    SvaraRadera