måndag 22 april 2013

NU ÄR DEN HÄr - ÄRLAN-

Jag har tillbringat hela dagen ute i trädgårdn. Hoppar från det ena till det andra. Det finns hur mycket som helst att ta tag i. Krattar, klipper, gräver, rensa ogräs, . Kroppen gillar när jag varier sysslorna, framförallt blir den belåten när jag sätter mej i trappan, läigaste stället, i solsken och dricker min Latte.
Men där kan jag ju inte sitta hur länge som helst om det ska bli något.

När jag höll på att kratta ris under plommonträden hörde jag ett omisskännligt kvitter.

Jag hade en aning om vart jag skulle vända blicken,  kvittret kom från taknocken.

Mycket riktigt där satt DEN, årets första ärla här hos mig, och vippade med stjärten.

ÄNTLIGEN  kompis, välkommen tillbaka, så som jag har väntat på dig.

Nu är det ingen som helst tvekan om att det är vår!

4 kommentarer:

  1. Än har hon inte kommit ärlan men ett flock canadagäss flög förbi igår på väg mot fjällen. Videkissarna har slagit ut till slut i alla fall.

    SvaraRadera
  2. En stark varm blåst idag som torka upp gräsmattan. Varje dag händer något nytt!
    margareta

    SvaraRadera
  3. JA, det är härliga tider nu! Här fylls fågelbeståndet på för var dag som går.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
  4. Sjön blev isfritt i natt så nu har måsparet kommit!

    margareta

    SvaraRadera